Έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝ.ΕΜ.Υ) της ΕΣΕΕ για τη φετινή “Black Friday 2024”

Χωρίς τη θετική έκπληξη για την αγορά η “Black Friday 2024”

      • Στην φετινή περίοδο της “Black Friday” συμμετείχε μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων (81%) συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές (Διάγραμμα1).
      • Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (56%) δήλωσαν μέτρια ικανοποίηση από τις πωλήσεις τους (Διάγραμμα 2).
      • Σχεδόν οι 5 στις 10 επιχειρήσεις είχαν αύξηση πωλήσεων συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο 2022/2023 (Διάγραμμα 3).
      • Αναφορικά με την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, 9 στις 10 επιχειρήσεις εμφανίζονται από μέτρια έως πολύ ικανοποιημένες (Διάγραμμα 4), παρά την ανησυχία για τις καιρικές συνθήκες την εν λόγω περίοδο (κακοκαιρία “Bora”).
      • Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις επέλεξαν να διευρύνουν τη “Black Friday” σε όλη την εβδομάδα, ενώ το 30% των επιχειρήσεων συμμετείχε μόνο το τριήμερο (Παρασκευή 29/11 – Κυριακή 01/12) (Διάγραμμα 5).
      • Έξι στις δέκα επιχειρήσεις (59%) πραγματοποίησαν εκπτώσεις από 21% έως 40% της αρχικής τιμής (Διάγραμμα 6).
      • Κατά τη διάρκεια της “Black Friday”, περισσότερες από 1 στις 3 επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις στο σύνολο των προϊόντων της (Διάγραμμα 7).
      • Τα ψηφιακά μέσα πληρωμών κυριάρχησαν στις συναλλαγές που διεκπεραιώθηκαν κατά τη διάρκεια της “Black Friday”, ενώ σε μόλις 1 στις 10 χρησιμοποιήθηκαν μόνο μετρητά (Διάγραμμα 8).
      • Η βιτρίνα του καταστήματος και η αποστολή ενημερωτικών μηνυμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποτέλεσαν τη βασική επικοινωνιακή στρατηγική των επιχειρήσεων (Διάγραμμα 9).

Διαβάστε αναλυτικά την έρευνα